Mainan Minda, Suara Hati, Jalinan Jari

mySOOPA DOOPA VVIP

Tuesday, July 12, 2011

Menantu!

Assalammualaikum, Hollas my dears. ^^

p/s : Facebook sekarang makin MEMBOSANKAN! =.=

Ok, nak story ni. Awal pagi tadi aku pergi pasar then singgahlah dekat kedai jual santan. Lepas order, aku pegi beli la nenas sebiji untuk bapak aku. Dia sakit perut, sebab tu lah aku kena pegi pasar. huhu :P

Kat kedai santan tu,

XX : "Ehh, dulu bukan pakai spect ke?"
RF : (senyum)
XX : "Sekarang ni ada 22tahun? Dah habis belajar? Tak lama lagi dah MENANTU la ye."
RF : "Ehh, taklah. Saya 20, lambat lagi la." =.=

Aku pun tak berapa nak faham, kenapa la soalan macam tu yang selalu aku dapat. Padahal 20 tahun pun tak jejak lagi. Ohh, tidakk~ (pahadal suka) HAHAHA. Ok, I'm kidding. >.<'


Ok, bukan sekali je. Banyak kali, lagi-lagi kalau membe abah aku datang. Tak pun saudara jauh. Dorang tu macam pelik je bapak aku ada anak dara. HAHA. Memanglah before ni tak pernah nampak aku. Mana tak nya, dulu kecik-kecik comel. Dah besar ni makin comel, macam mana nak kenalkan.HAHA (ketawa tu perlahan sikit) Hee~ :)

Maybe time dorang datang rumah tu, aku tak ada. Dari sekolah dulu, sampailah sekarang memang aku duduk jauh. Kalau time cuti sekolah, biasanya aku duduk rumah nenek kat JB. Kalau duduk rumah sekalipun, aku akan duduk terperap je kat rumah. Tak keluar. Ini pun nasiblah cuti 4bulan. Kalau tak, memang dorang tak tahu kewujudan aku agaknya. Huhh~

DANDAN sepanjang cuti 4bulan ni lah, ramai pulak membe && sedara belah abah aku datang rumah. So, memang aku dah tak peliklah kalau ada orang tanya bapak aku ;
" Ehh, yang ni siapa? Anak kau ke? Dah besar dah. Bila nak menantu?"


Ohh, pakcik. Saya muda lagilah. Tapi kalau jodoh tu cepat, saya redha. HAHA! **nampak beno gatalnya tu.
Ye la, bapak aku pun selalu bagi jawapan ;
" Ini yang sulong. Lama lagi lah nak menantu, belajar pun belum habis. Tapi kalau dia dah gatal sangat time belajar ni nak kawin, nak buat macam mana."

Amboi, abah. Galak sungguh jawab macam tu kan. HAHA. Kakak kawin cepat betul-betul kang. :P Heee~
**macam mintak penumbuk je kan.
Agak-agaknya, siapalah Prince Charming aku kan? Oke, miang aku dah datang. Okk, enuff. enuff. ^o^


Papai!


http://matcuoi.com
P/S : abaikan kegatalan aku tu yee. Hee~

No comments: