Mainan Minda, Suara Hati, Jalinan Jari

mySOOPA DOOPA VVIP

Sunday, November 21, 2010

Alhamdulillah,selamat.



20 november 2010

tiba2 je perut sakit.saya xdapat tido dengan nyenyak.sakit yang teramat sangat tapi saya cuba sedaya upaya untuk bertahan.lepas azan subuh je, saya terus kejut mak & abah. lepas solat diaorang terus bawak saya ke hopital.

memang xdisangka,ingatkan sakit perut biasa je.tiba2 kena tahan kat wad.HAHA, padan muka!lepas nurse ambil darah & masukkan air,kena tunggu kejap settlekan hal pendaftaran ke wad. sampai kat wad je,ade pulak doktor hensem check! HAHA,(gatal betul).saya kena puasa!sebab saya kena operate!lepas kena injection ubat tahan sakit,tiba2 badan rasa lemah sangat.sorang nurse suh tukar baju bedah!owh!macam mane nak tukar?nurse tu xtolong pun.tp saya cuba kuatkan diri berjalan ke bilik air & tukar baju. tiba2,gelap mata!xnampak pape pun.Ya Allah.saya nak pengsan time tu.lama jugak saya sandar kat dinding toilet tu,setengah jam!dengan keadaan macam tusaya cuba keluar.nasib baik mak dah sampai!mak tolong papah saya.

nurse pun kelam kabut tengok saya macam tu,mula lah diorang amek itu ini nak check saya.HUHH~ xsamapi bape minit orang dewan bedah panggil saya!
takut pun ade jugak!tapi saya cuba untuk tenangkan diri!insyaAllah semuanya ok.

sampai dewan bedah,saya nampak abah.abah bagi semangat kat saya.doktor pun dah terangkan kemungkinan yang bakal berlaku semasa dan selepas pembedahan tu.saya redha.takawal.doktor pun nampak EXCITED nak bedah saya!owhh!!HAHA. dari pukul 12.15pm samapilah 2.10pm. Alhamdulillah,semuanya berjalan lancar.

sedar2 je saya terus mintak air,tapi nurse tu xbagi.dia kata saya kena puasa dulu. :( sedih sangat time tu. lepas tu saya terus xsedarkan diri.
sampailah pukul 6 lebih,mak kejut saya.dah nak magrib time tu.saya hanya mampu buka mata je.nak bangun xboleh.hmm.

21 november 2010

pagi ni pun saya xboleh tidur,menahan kesakitan. lamanya nak tunggu jam tu bergerak!baru pukul 3pagi.apa yang saya boleh buat bangun.tidur.bangun.tidur!

Alhamdulillah,doktor benarkan saya balik!alhamdulillah,sekarang saya dah boleh berjalan,itupun ke papah.HEHE.xpe la,lama2 ok la.
doakan saya cepat sembuh ye kawan2



:)

3 comments:

Unknown said...

semoga cepat sembuh...."odaijini" (dlm bhasa jepun). =)

R F ™ said...

thnx :) amin~~

..:: 公主FaRRaH::.. said...

get well soon sayang...
be strong okey...
;)