Mainan Minda, Suara Hati, Jalinan Jari

mySOOPA DOOPA VVIP

Monday, August 22, 2011

I said

Salam Ramadhan peeps! :)

Pejam celik pejam celik tinggal 7 hari je lagi kita nak sambut Syawal. Kalau ikutkan hari, dah masuk 7 likur. Tapi, satu pelita pun belum terpasang kat rumah ni. Hujanlah. Huhu. Kerja cat rumah pun belum settle lagi. huhu.

Ok, RF tahu sekarang ni memang tengah hangat kawan-kawan RF celoteh pasal Mr Right RF tu. (PERASAN kejap). Mesti korang baca dalam entry sebelum ni kan? Yeaahh, tak kesahlah. Kadang-kadang tu, kita tak bolehlah nak puaskan hati orang dan ikut kehendak mereka, bukan dia yang tentukan hidup kitakan? Kita sendiri yang membentuk ke mana arah corak kehidupan kita, dan yang pasti Allah SWT telah tetapkan segalanya. Apa yang perlu kita lakukan adalah berusaha dan diiringi dengan tawakal padaNYA.

Then, sekarang RF sendiri cuba mencorak kehidupan RF. yahh, fer sure korang pun buat benda yang samakan? andd, of course korang ada matlamat yang perlu dicapai. Cuma yang membezakan kita adalah cara kita nak capai matlamat tu. Tak semua orang bernasib baik dan tak semua orang bernasib tak baik. Semua orang cakap hidup ni macam roda, kadangkala kita di atas dan kadangkala kita di bawah. Cuma masa yang menentukan. Jadi tak perlulah mengkritik dan menilai orang sesuka hati. Kita semua sama je.

RF cuma tulis apa yang terlintas dihati ni. Tak ada motif lain melainkan apa yang tertaip ni. HAHA. Hmm, sikap ni kadang-kadang buat kita gembira, suka, tertarik, tergoda. Dann kerana sikap juga buat kita benci, merana, terseksa dan segala TERRR lah. Semua orang ada perwatakan masing-masing. Memang tak boleh dinafikan kalau dah memang cara orang tu macam tu, tetaplah macam tu. Memang tak boleh ubah melainkan dia yang berusaha untuk mengubah diri dia sendiri, dapat NUR mungkin. HEHE. Dann RF ada terbaca satu artikel ni, penulis tu kata lelaki akan cenderung dan mula untuk berubah jika dia berjumpa dengan cinta sejati dan si gadis tu akan buat dia berubah daripada sikap yang negatif kepada positif. Great, right? Kalau cenderung kepada sifat-sifat optimis tu, Alhamdulillah dan harap tak jadi sebaliknyalah kan. ^o^

RF bukan nak cakap RF berjaya ubah Mr Right RF, tapi pada pendapat RF sendirilah. Kan lebih elok kalau dia jadi diri dia sendiri. Sebab ikut kata hati RF, kenapa kita perlu ubah orang mengikut kehendak kita sendiri? Bukan ke apa yang kita corakkan itu adalah pantulan diri kita?bukan diri dia. Dan nampaklah yang kita ni tak boleh terima si dia seadanya. It's merely an opinion. Just be yourself. Tak perlulah terlalu hipokrit semata-mata untuk memuaskan hati orang lain, sedangkan hati sendiri terseksa. Yahh, I admit sometimes hipokrit itu perlu. Huhu.


p/s : Then, sebab tu la ite selalu bagitau awak, ite suka awak sebab awak adalah awak  dan bukan yang lain.
Love you more && morre! :)

3 comments:

Anonymous said...

Btol tu .. Terima je seadanya.. Maybe orang2 lain tu care kat Farah but I think Farah juz taw ape y Farah buat. :) Jadi hani rase as long as u are happy, u just go on with your life and don't bother about what people said if they just give you headache!:)

Zul fattah said...

erm.. redho je la.. apa2 pun.. layan je

Ieyka Syahfieka said...

sy suke la tgk awk dgn din...hehe...ok la tu fara...jdn hirau kn org...ikut kate hati...kalo kite rase die yg tbek ntk kite x perlu dgr ckp org...org len x tau pe yg kite rase...kalo fara hepi dgn die,sy pun tumpang hepi kwn sy nie...