Mainan Minda, Suara Hati, Jalinan Jari

mySOOPA DOOPA VVIP

Saturday, June 18, 2011

.ExperienceS.

Salam ^-^
Mintak izin guna perkataan **aku**(maaf kalau anda rasa xsopan)

Ok, title kat atas tu tunjuk macam aku ni banyak sangat pengalaman kan?
HAHA, padahal umur 20tahun pun tak jejak-jejak lagi. Orang tua cakap baru putik-putik jagung.
Tapi, pengalaman beberapa tahun yang lalu betul-betul mengajar aku erti sabar.
p/s to that girl : Bukan kau sorang je alami benda tu, aku pun pernah! Be matured boleh tak?
***Marah ni,marah!!HAHA (hangen pulak aku)


Kalau dulu pantang orang cuit sikit, confirm tang tu jugak aku melenting!
Sape cakap aku ni lembut?HAHA ^-^ (muka ayu)
Terima kasih sangatlahkan. Tapi sekarang ni,agaklah.
Yelah, umur pun xlama lagi 20tahun,kenalah *ayu-ayu gitu. =.=

 Tiba-tiba aku teringat masa aku umur 9tahun, time tu darjah 3 kan.
IKLAN : **Ok, time tu baru pindah Pontian. Duduk kat nun ceruk kampung sanon.
Maklumlah, sebelum tu duduk bandar, bila tengok kampung, excited gila!
Sampai aku menangis mintak bapak aku pindah kampung cepat.

Sambung balik : Hmm,bila dah jadi pelajar baru tu memanglah ramai orang nak bekenalankan?? ^o^
Ehh,sape tak suka.HAHA
Lepas tu dapat pulak lah mamat ni, asyik nak cari pasal dengan aku.
Boleh pulak dia main baling-baling STOKIN kat muka aku! MUKA,tau tak??
Hangin lah aku,cepat-cepat aku bangun, aku tarik dia kat tingkap.
Kebetulan tingkap tu ada yang lopong* , aku letak kepala budak lelaki tu kat tingkap.
Semua orang terdiam tengok aku buat macam tu.Takut mungkin.HAHA
Budak lelaki tu bengang, dia pun nak pukul aku. Sempat aku elak && bagi dia penumbuk kat perut.
Ouchh!Amek kau! Ingat kau lelaki, kau hebat sangat? Ingat kau samseng, kau hebat sangat??
Sejak peristiwa tu, budak lelaki tu diam je bila jumpa aku.
Next year pulak,budak kelas terus lantik aku jadi KETUA KELAS. HAHA
Sengal yang amat sangat. =.=
p/s : ada lagi cerita lebih kurang ni,tapi time aku baru pindah kat Batu Pahat.Budak lelaki tu kena baling kerusi dengan aku. Malas nak cerita,sebab rupa-rupanya dia secret admire aku.Cewahh. So, story lain kalilah ye.
Conclusion, memang aku baran kan?

Back to the point, 

Experiences had told me a lot, patience is the most important!

Sekarang ni, memang aku tengah sabar.
Aku tak nak lah ulang kesilapan aku yang dulu, sikap baran aku lah.
At last, aku sendiri yang sakit. Perit tauk??
Kalau cerita soal hati kat sini, memang susahlah kan.
Masing-masing ada cerita sendiri.
Aku tak tahu ape masalah that girl. Tapi, ntah lah.
Penatlah nak cakap, orang macam ni memang akan mendesak.
Tapi, bila dia dah penat, dia akan diam sendiri.
Masalahnya, kalau dilayan, memang menjadi-jadilah!
**Cuba tak layan, pandai-pandailah dia pulihkan hati dia sendiri! T.T
Tiba-tiba nak touching kan? HAHA (Sebab aku dulu pun macam tu, suka mendesak)

Aku rasa macam dah tak ada air mata nak menangis lagi. Semuanya sebab Mr Experience akulah.
Pengalaman memang mengajar kita erti kesabaran, mengajar kita supaya tidak ulangi kesilapan itu lagi.
Apa yang perlu, tadahlah tangan, berdoalah. Supaya dipermudahkan segala urusan dan dilembutkan hati.
 dann akhirnya, kau akan realize apa yang jadi ni semuanya ada hikmah disebaliknya.
Tolonglah, jangan lemah sangat, terlalu ikutkan hati. T.T
Sabar, sabar && sabar!!
Stop it,please.

p/s : maybe I pretend to be ok and I keep a smile on my face but Inside I'm dying cause trust takes years to build, seconds to break, forever to repair.

No comments: